torsdag 22 oktober 2009

Första inlägget!

jahopp.. Tänkte prova på detta med att blogga, vi får väl se hur det går ;)



Jag heter i alla fall Susanna och bor i Mellerud hos min mamma och hennes sambo.
Har hunnit bli 19 år gammal och har två småsyskon, Andréas och Viktoria.
Den 10 juni i år tog jag studenten, gick samhällsprogrammet på Dahlstiernska gymnasiet här i Mellerud.

Jag var väldigt skoltrött sista året så när det började närma sig augusti fick jag bita i det sura äpplet och gå tillbaka till skolan jag trodde att jag aldrig skulle behöva sätta min fot i igen.
Det fattades nämligen 150 p. i mina betyg så nu håller jag på och läser om Matte C och photoshop. Skall vara klar med detta till jul och har gett mig fan på att jag ska klara av det!

För att ha någonting att leva på så jobbar jag som timvikarie på Fagerlidshemmet,
och jag trivs som fisken i vattnet bland alla goa tanter och gubbar :)


Nu ska jag plocka iordning lite i huset, mamma har städdag på torsdagar och det kan ju vara skönt för henne att slippa plocket åtminstone.
Sen måste jag sätta mig med matematikboken och försöka reda ut trasselsuddet i huvudet för imorgon är det prov... vill verkligen att det sak gå bra!
Senare ikväll ska jag och Sofia till Rådahallen och simma, ska bli skönt med lite avkoppling :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar