lördag 20 februari 2010

snökaos!

I dag har jag jobbat 07:00-16:00. Det var spännande.
Det hade kommit obeskrivligt mycket snö under natten, det är lika med att människor blir insnöade och vi blir kort om folk på vår arbetsplats. Det löste sig ganska bra för dagen, men vi fick ju ringa som dårar för att få in folk för i kväll och i morgon. Alla timvikarier och några av den fasta personalen som inte är insnöade får jobba extra mycket denna helgen!
Vi har också oroat oss för att våra gamla fönster inte skall palla trycket av på vissa ställen över två meter snö som trycker på utifrån. Några ton snö får gärna stanna kvar utomhus! På vissa ställen viner snön till och med in genom springor i dörrar och fönster. Helt sjukt! haha :P
Vår mattransport var nästan två timmar försenad och gamlingarna får ingen kvällsmat i dag och antagligen ingen gröt och välling till frukost i morgon. Men vem har dött av att käka Yoggi och kräm 24/7? :)
Alla dörrar utom två är dessutom helt igensnöade, dessa två dörrarna går inte igen ordentligt.

Det har ju snöat heela dagen verkligen. Fick nästan simma hem från jobbet i all snö!
Men jag klagar inte, tycker det är lite spännande...
Bara ingen blir akut sjuk och behöver åka till sjukhuset, känns som att det kan knipa sig lite då... Eller om det skulle börja brinna eller något på jobbet, inte en chans att vi får ut alla boende då.

Lillebror var nyss ute, han säger att det har lugnat sig lite med blåsten nu och det känns ju skönt :)

Snart kommer grannarna över hit, dom ska tydligen dricka sprit här. Jag vill somna så tidigt som möjligt och sova ordentligt hela natten. Fick ju jobba i morgon också, 07.00-16.00.

Förresten så har jag både huvudvärk och mensvärk. Och det är faktiskt jävligt jobbigt.

tänkte ladda upp bilder som jag tog med mobilen förut men jag orkar inte leta upp sladden så jag skiter i det.

hej på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar