torsdag 11 mars 2010

så var vi där igen..

en ny bloggsvacka! :P inte så lång denna gången, lite drygt en vecka bara. Inte så illa ändå. Tror att jag mest skriver för mig själv ändå så vad spelar det för roll egentligen??

så... vad har nu hänt sen sist då?
jo! jag har fyllt 20 år!
På min födelsedag åkte jag och Sofia till Överby en sväng, lämnade in en guldring som jag fick utav mamma i present på storleksförändring och så köpte jag mineralfoundation och kabukiborste i den där lilla affären på övervåningen på etagehuset, kommer aldrig ihåg vad den heter. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min foundation. Har köpt ögonskuggor där förut och dom är också superbra :) Köpte en fin topp på Gina Tricot också.
När jag kom hem så kom Nisse och KB på besök. Nisse hade gjort negerbollar till mig :) Vi tränade lite på buggen och så klippte vi håret på KB. För att vara första gången så blev det faktiskt snyggt, jag lyckades göra ett litet hack bakom örat men det får han leva med... :)
På eftermiddagen kom min moster och hennes gubbe på mat. Emma, Sarah och Martin kom också och grattade mig. Jag hade en jättebra födelsedag och solen sken mer än aldrig förr!

I lördags firade mina vänner mig, vi hade förfest här och sen åkte vi till Båberg och dansade :P Arvingarna spelade och det var riktigt trevligt faktiskt :)
Jag fick en spännande present av Nisse. Kylare till bilen. Fantastiskt! :) Inslagningen är ju nästan värt ett inlägg för sig. :P papper och plast och massa massa tejp. Som pricken över i hade han svetsat ett galler runt hela kartongen. Jag har inte fått upp den än.. :P



Jag ahr jobbat nästan varje dag nu det senaste och det är ju inte helt fel. Men det har mest blivit korta dagar så det märks inte så mycket på lönen sen men man får vara glad för det man får och inte gnälla. Det kunde varit värre :P I förrgår var jag och Elmedina på näl med en boende och i morgon ska jag till bäckefors med en annan, lite skönt att komma utanför väggarna på hemmet faktiskt :) I morse blev jag inringd av Gulli kvart över sju..

I helgen blir det möjligtvis kanske 100års kalas. Jag har fyllt 20 och mamma och Henke har fyllt 40 så dom pratar på att slå ihop till ett enda stort galej. Kan ju bli trevligt. Annars vet i sjutton vad jag ska hitte på..

hahah! I morse när jag gick till jobbet upptäckte jag en dum grej. Jag hade lyckats låsa in mina husnycklar, inklusive bilnyckel, och min reservnyckel till bilen. Inne i bilen! bra jobbat. suckade djupt och slog en signal till Nisse när jag hade samlat mig. Han plockade upp mig när jag slutade halv två och så åkte vi hem till mig. Nisse gjorde inbrott i min bil och jag fick mina nycklar. :) Nu ligger reservnyckeln precis där den ska och borde ligga.
Jag har verkligen världens snällast bästa vän. Han ställer alltid upp för mig, i vått och torrt. Han lyssnar och kommer med goda råd. Ibland kommer han med konstiga råd också men det gör ingenting :P

Nu ska jag kolla på halv åtta hos mig. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar