tisdag 19 januari 2010

bra dag.

Idag har jag på mig min nya fina blus från H&M för 149,- Den känns härligt somrig och jag kommer garanterat använda den flitigt i vår och sommar :)

På förmiddagen åkte jag upp till mormor och morfar en sväng och hälsade på.
Jag gick och köpte cigaretter och lite annat åt dom, och så slängde jag grejer på återvinningen. Vi fikade pepparkakor och julmust också :) Ska tillbaka någon dag snart tillsammans med min syster och städa. Kanske på torsdag...

Sen så har jag varit ute på en härlig promenad tillsammans med Elmedina i kväll :) trevligt med sällskap. Det ska vi göra om imorgon!

Ibland så kommer man på att man måste köpa någonting, något som man verkligen behöver. Men när man väl har pengar och kan handla allt det man behöver då glömmer man bort vad det viktiga var och gör av med alla pengarna på en massa onödig skit istället..
Så, förut satt jag och tänkte och tänkte och tänkte och försökte komma ihåg sånt som jag tänkt att jag ska införskaffa de senaste..
kom fram till följande; ögonbrynsfärg från depend, datorväska och foundationpensel.

Var inne och kikade på Gina Tricots hemsida, och gissa vad?! Där hittade jag en datorväska som jag funderar på om jag inte ska ta och beställa. Den finns i svart och vitt, just nu lutar det åt svårt. Vitt blir ju skitigt så fort.. Jag trycker i alla fall att den är mycket snyggare än de dom har på till exempel Siba. :)
Idag har ett fruktansvärt klokt beslut fattats i huset. Min lillebror, som går sista året på byggprogrammet i vänersborg, ska få renovera lilla toaletten på nedervåningen! Som jag ahr längtat efter att de som bestämmer i hushållet ska förstå hur bra det kommer bli och hur välbehövligt det verkligen är. Jag blev glad :) Och eftersom att Andreas är ledig från sin praktik kan han börja redan imorgon. Yey!

Vickan sitter här bredvid mig och äter glass. Med chokladsås. Chokladsås är gott! Men jag tycker inte om glass längre. Så det blir ingen chokladsås för mig.. Jag ahr blivit väldigt kräsen vad det gäller glass. Piggelin är min favorit, isglass är ju såå gott! En och annan mjukglass slinker väl ner när det är säsong för det. Och kulglass, men bara pacennötkola eller daim.
Fan.. nu längtar jag ännu mer efter sommaren! mjuuuuukglassssss. Bara ordet mjukglass låter ju hur gott som helst!.. nom nom nom...

Jag funderar på att göra en knäckemacka innan Paradise Hotel börjar. Japp, så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar