tisdag 12 januari 2010

typiskt.



Idag hade jag tänkt ta en lång skön promenad i solen.
Vart är solen?
Inte i mellerud i alla fall. Så jag tappade lusten och tog en dusch istället.

Jag ringde till försäkringskassan förut, fick prata med en gubbe där så nu vet jag hur det systemet fungerar på ett ungefär. Susanna med kollen. :)
Arbetsförmedlingen ska jag ta tag i också. Men först ska jag se till att få ut mitt betyg, det hoppas jag att jag kan få så fort som möjligt efter att jag har gjort provet som jag tänkte att jag ska göra i morgon.
Det enda som fattas mig för tillfället är typ jobb varje dag. Men man får vara glad för varje liten timme man får. Det är många som konkurrerar om timmarna på Fagerlidshemmet, tyvärr.

Fick en bok i julklapp. Snabba cash. har hört att den ska vara jättebra och så har dom ju gjort film utav den. tänkte att jag skulle läsa boken innan jag ser filmen. Kom på nu att filmen har premiär den 15 januari. Alltså, nu på fredag! jag måste läsa ut den fort som fan. Än så länge har jag läst prologen. Hoppas att den är lättläst :P haha.

Ska fixa mat till mig själv om en stund. Funderar på att steka en omelett med tomat och lök och värma en majskolv i ugnen. Så får det nog bli.
Jobb ikväll igen, 17-21. Ska vara löpare idag också. Det är ganska skönt att bryta av lite och slippa vara på en avdelning hela tiden. Efter jobbet ska jag sola. Det ser jag fram emot nu för jag fryser om fötterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar